ZAPRASZAM


ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA :)

środa, 19 lutego 2014

rzecz o uczciwości

Dobry wieczór

Jest jedna rzecz ,o której muszę tutaj napisać.Zacznę od początku.
Prowadzę tego bloga,pokazuję co robię,wklejam zdjęcia moich prac i liczę się z tym,że ktoś robi sobie to samo.Każdy może jeśli potrafi:) wiele z tych wzorów nie wymyśliłam przecież,ale są ogólnie dostępne.Mam zdanie,że jeśli potrafisz to rób:)Ja też wiele rzeczy gdzieś tam widziałam,coś przerobiłam,dodałam,czasami jakiś nawet detal wpadnie gdzieś mi w oko.Nigdy świadomie nie kopiuję żywcem kogoś pracy.Zdarzyło mi się ,że czapka o którą ktoś mnie prosił okazała się czyimś prywatnym wzorem.Ja o tym nie wiedziałam,ale po info przeprosiłam,wykasowałam zdjęcie i więcej takiej czapki nie robię.
Problem zaczyna się wtedy,kiedy ktoś prowadzi sobie działalność szydełkową a jako miejsce wyboru wzoru podaje mój blog.To jest dla  mnie zwykłe chamstwo,nie uważacie? Pani sprzedaje czapki,podaje adres mojego bloga klientce żeby wybrała model.

 I TUTAJ SZCZEGÓLNE POZDROWIENIE DLA PEWNEJ PANI Z FB KTÓRA TAK WŁAŚNIE ROBI.

Każdy ,kto coś zrobił czy wymyślił wie ile to pracy kosztuje.I ktoś taki potrafi uszanować czyjąś pracę.Natomiast zachowanie tej pani dotknęło mnie do żywego.Nie zgadzam się na to żeby robiła sobie z mojego bloga katalogu .



pozdrawiam

19 komentarzy:

  1. W szoku jestem !!! Cale szczescie ,ze sie o tym dowiedzialas !!! Na prawde ludzie maja rozne pomysly, ktore mnie coraz bardziej zadziwiaja. Nie daj sie Agus !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest ta "wolność" i "bezkarność" jaką ludzie czują w sieci. Na Twoim miejscu napisałabym nawet namiary na Panią...Ty Agnieszka nic złego w tej sytuacji nie robisz...

    OdpowiedzUsuń
  3. To się nazywa szczyt bezczelności !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. O! Nieźle! Jeśli będzie odpalać prowizję od sprzedanej każdej sztuki i uiści zapłaty za każdy wzór, wszak każdy projektant powinien być nagradzany, to niech sobie podaje ;)
    To oczywiście żart. No cóż niektórzy nie znają granic.
    A swoją drogą biedna osoba, z tak ubogą wyobraźnią i pomyślunkiem. Tylko współczuć.
    Podejrzewam, że więcej się takich znajdzie gdyby dobrze poszukać.
    Pozdrawiam i trzymam kciuki za Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja chciałabym być dobrze zrozumiana:
    wiem,że to sieć,wiem co robię i co tutaj umieszczam.Jeśli ktoś nie potrafi wymyślić swojej rzeczy,ok,niech robi taką samą.ALE NIECH JĄ ZROBI,SFOTOGRAFUJE,PROWADZI BLOGA ZE SWOIMI ZDJĘCIAMI I TAM ODSYŁA SWOICH KLIENTÓW

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ ja Ciebie doskonale rozumiem! Ktoś bez zbytniego zaangażowania zrobił sobie z Twojego bloga darmowy katalog...

      Usuń
  6. Wyobrażam sobie, jak źle się z tym czujesz, złości Cię, że ktoś w jakiś sposób próbuje zarabiać na Twojej pracy. Nie da się jednak ukryć, że tworzysz piękne czapki i nawet ta, niezbyt uczciwa, osoba zauważyła to.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że dotarła do Ciebie ta informacja. I mam nadzieję, że do tej osoby dotrze też Twój wpis. Obserwuj tę panią przez jakiś czas. Jeśli nie zmieni swojego zachowania - postrasz konsekwencjami prawnymi. Jeśli coś wymyśliłaś, to do Ciebie należą prawa autorskie. No, chyba że się umówicie na tantiemy za każdy wykorzystany wzór. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie nawet nie chodzi o wzory czy nie wzory.Ja nie wymyśliłam sowy czy pieska czy pszczoły.Robi je wieeeele osób.I dobrze ,moim zdaniem:)Chodzi mi o to,że jeśli chcesz mieć 50 kombinacji kolorystycznych czapki sowy to wydaj pieniądze na włóczkę(zobaczysz ie to kosztuje),poświęć godziny pracy( kosztuje jeszcze więcej niż włóczka),zrób zdjęcia i rób biznes:) a nie na cudzym garbie;)

      Usuń
    2. o właśnie, właśnie. wzorów w sieci tysiące, więc można podpatrywać, albo robić ze wzorów - nad tym się nie zapanuje, ale żeby Twój blog potraktować, jako katalog, skąd klientki mogą sobie wybierać kolory, wzory, itp. - to już bezczelne nieco - baaardzo nieuczciwe. a skąd wiesz o takim przypadku?

      Usuń
    3. dostałam na pocztę wiadomości od potencjalnych klientek tej pani,którym nie spodobało się,że "chwali " się cudzymi pracami.

      Usuń
  8. No dokładnie chamstwo w czystej postaci. Bardzo dobrze , ze o tym piszesz może ta "przedsiębiorcza" pani się opamięta .

    OdpowiedzUsuń
  9. Ehhh... jak się teraz rozglądam dookoła, to widzę, że zarówno w realu jak i w świecie wirtualnym wszelkie chwyty dozwolone. Smutne to, że ktoś tak sobie "ulatwia" i wykorzystuje Twoją ciężką pracę. I mówię tu głównie o prowadzeniu bloga. Jak sama napisałaś - umiesz coś odtworzyć, próbuj. Ale do jasnej anieli - podawanie Twojej pracy jaką jest robienie zdjęć i umieszczanie na blogu jako katalogu, z którego można wybierać -tona prawdę chamstwo. Zastanawiają mnie ludzie korzystający z usług tej Pani. Że nikomu do głowy nie przyjdzie zapytać : "a dlaczego mam wzory wybierać z cudzego bloga?"
    Trilli Urszula ma rację - dlaczego masz nie podawać namiarów na tą Panią?! Nieuczciwość trzeba tępić - inaczej ona wytępi nas.
    Moich rodziców ostatnio nacięła jedna z firm telekomunikacyjnych. Wszyscy radzili odpuścić, machnąć ręką. Wścieklam się do białości - dlaczego do cholery mamy odpuszczać łobuzom? Oni własnie na tym żerują i śmieją nam się w twarz! Zmusiłam tate do zaniesienia sprawy prawnikowi - i skutecznie rozwiązał sprawę z tą firmą. Podczas gdy z umowy nie wywiązywała się firma, straszyła emerytów konsekwencjami. PARANOJA!
    Ja jestem zdania, że nawet najmniejszych przejawów nieuczciwości nie można popuszczać. Jak niebędziemy tego robić, może następni się zastanowią.
    Buziaki Kochana i mimo wszystko rób swoje - w końcu uczciwi ludzie nie mają powodów do chowania głowy w piasek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie Aneta,pytałaś mnie o radę-- to ja zawsze odpowiadam.Pewnie,że nie chcę spisywać schematów,bo to zajmuje za dużo czasu, a ja go nie mam.Ale zawsze pomogę znaleźć coś w sieci,filmik na youtubie,powiem o włóczkach i nie mam nic przeciwko jeśli ktoś zrobi sobie taką czapkę:)
      namiarów na panią raczej nie podam,przynajmniej na razie .Już mi trochę złośc przeszła a jeśli nie przestanie tak robić to po prostu zahasłuję bloga i już:)

      Usuń
  10. Bo widzisz, ja nie wyobrażam sobie by sięgać po cudze bez pytania. Podobają mi się rzeczy na wielu blogach, ale szanuję, że każdy znalazł swoją"działkę" i nie ruszam ;) Zresztą widzę, że wiele osób się do tego stosuje, nikt nikomu nie wchodzi w paradę. I to się ceni. A ja nawet jakbym chciała coś wykorzystać do celów prywatnych - to wydaje mi się oczywiste, że należałoby się zapytać czy ktoś nie ma nic przeciwko temu.
    I to, że osoby bardziej doświadczone w szydełkowaniu, takie jak Ty, pomagają nowicjuszom jak ja - to naprawdę niesamowite. Wśród ludzi fotografujących np. to rzadkość. Każdy swojej wiedzy broni jak lew. To też trochę przykre. Ale jestem w stanie to zrozumieć. Nie każdy kto posiada doświadczenie w jakiej branży MUSI się nim dzielić. o, że to robi - świadczy o tym jakim jest człowiekiem. I za to należy się szacunek. A szacunek dla mnie to właśnie zapytanie chociażby czy można w jakikolwiek sposób skorzystać z jego pracy, wiedzy czy doświadczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ech... To przykre. Wiem ile pracy i mobilizacji jest potrzebne do zrobienia zdjęć wykonanych rzeczy, które często szybko wędrują do nowych właścicieli. Już nie wspominając o przygotowaniu wpisu... Wspaniałe rzeczy tworzysz :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojjjj:(
    Doskonale Cię rozumiem co czujesz :(
    Ja mam podobna sytuacje tylko w realu nie w sieci :(
    Swoje produkty sprzedaję w sezonie letnim na olsztyńskiej starówce i niestety doczekałam się swojej kopiarki (zrzyna wszystko ) Ostatnio na jarmark przed świątecznym nie wytrzymałam i zwróciłam jej uwagę....ale nie dotarł ..ona nie widzi problemu :(
    Mam certyfikat marki lokalnej Warmii i co z tego nic nie mogę zrobić :(
    Nie wiem co Ci napisać doradzić ponieważ sama jestem bezradna :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Ludziska to mają tupet ,co za babsko .
    Wcale się nie dziwie ze się zdenerwowałaś .
    Co chwilę człowiek na potyka w tym świecie na takich bezczelnych ludzi .

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak mnie zatkało, że aż nie wiem co napisać...no jak tak można!

    OdpowiedzUsuń